Piemonte

Piemonte

maandag 15 juni 2015

Welkom

Welkom op casa nocciola!
Hier kun je vanaf het beginstadium meelezen over ons droomproject. Een huisje in Piëmonte...

Dit meerjaren plan zal flink wat tijd in beslag nemen, maar ik hoop dat het bijhouden van deze blog mij inspiratie zal geven en ons zal helpen om ons buitenlands paleisje daadwerkelijk van de grond te krijgen.

Vorig jaar, tijdens onze vakantie in Piemonte, ben ik helemaal verliefd geworden op dit gebied in Noord-Italie. Een prachtig glooiend en deels zelfs bergachtig landschap, waar we zo vanuit ons vakantiehuis de wijnvelden in konden lopen. De mensen zijn er zeer vriendelijk, het eten is verrukkelijk en het leven gemoedelijk. Hoe zalig zou het zijn om daar een plek te hebben om zo nu en dan het drukke Nederland te ontvluchten.

                               

Nu zijn de huizen daar een stuk betaalbaarder dan in Nederland, zeker als je een paradijsje wil aanschaffen dat nog volledig opgeknapt moet worden. Maar met weinig tot geen overwaarde op ons Nederlandse huis zullen we toch flink moeten sparen voor het echte werk kan beginnen. Of we moeten nu eindelijk een keer die Staatsloterij winnen, maar ik snap al jaren niet waarom ons dat nooit gebeurt. Misschien dat het komt omdat we zelden meespelen...

We hebben eerder een groots spaarproject opgezet, waarvan we destijds met onze toen 9 maanden oude zoon een half jaar sabbatical hebben kunnen nemen in Latijns-Amerika. Met een groter gezin en een kind dat al naar school gaat zal het wat langzamer gaan, maar dat geeft ons de tijd om een en ander ook gedegen aan te pakken. En om te bedenken of het bij een vakantiehuisproject blijft, of dat we het nog grootser willen aanpakken. De tijd zal het leren!
In ieder geval zal ik hier verder dromen en natuurlijk over de voortgang rapporteren. En wie weet kan ik hier over een paar jaar foto's van ons eigen casa nocciola plaatsen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten