Piemonte

Piemonte

zaterdag 4 juli 2015

Hangmatten en Italiaanse hapjes...

Het is heerlijk weer vandaag... Echt zo'n lekker Nederlands onderwerp ;-). Eigenlijk vraag ik me af wat typisch Italiaanse onderwerpen zijn. Misschien een leuke queeste om eens uit te zoeken!

Maar het was echt zo'n dag dat je graag in een hangmat in de schaduw van de bomen zou liggen, en dan het liefst met een prachtig uitzicht, een boekje erbij, iemand die de kinderen even verderop vermaakt, je later op de dag een glaasje gekoelde witte wijn komt brengen en je dan vervolgens laat aanschuiven aan een tafel met allerlei Italiaanse lekkernijen.


 




Hmm, zou dat nou zijn wat ze 'de Italiaanse droom' noemen?

Het is natuurlijk extreem luxe om je eigen buitenlandse huisje te hebben, een huisje waar je precies van kan maken waar jij altijd van droomt. Alle inspiratie die je ooit tijdens reizen hebt opgedaan in kan verwerken. En de wensenlijst is natuurlijk zoals altijd eindeloos, want naast een buitendouche, een prachtig zwembad, een mooie weelderige tuin met veel bloemen, een fijne en sfeervolle veranda/terras, een heerlijke keuken in een prachtig (opgeknapt) huis, kan ik nog wel 100 andere dromen voor het huis bedenken.
Maar laten we wel wezen, als we een huis op een prachtig plekje hebben kunnen vinden, een met een niet (meer) lekkend dak, een werkzame douche, een (opblaas) zwembadje in de tuin en die vermaarde hangmatten, dan zou ik al dik tevreden zijn... En die hapjes, als ik eerlijk ben dan kan ik me nu al verheugen om die straks zelf te maken. Ter inspiratie heb ik alvast nog meer heerlijk ogende hapjes op Casa Nocciola's Food from Piemonte bord op Pinterest gepind.


Want wat is er heerlijker dan op mooie vakantiedagen een beetje rond het huis te rommelen, een boekje te lezen, met de kinderen te spelen en dan lekker te gaan koken met een wijntje erbij om vervolgens gezellig in het Italiaanse nazonnetje te tafelen. Meer dan een tafel, stoelen en een BBQ heb je daar eigenlijk ook niet voor nodig.
En dan komen die andere 100+ dromen ook nog wel een keertje, of niet. Follow

Geen opmerkingen:

Een reactie posten