Piemonte

Piemonte

dinsdag 28 juli 2015

Food by Casa Nocciola

Life is about the journey, not about the destination. Prachtige zin, die mij in het Engels eigenlijk beter in de oren klinkt dan in het Nederlands... Zal het eraan liggen dat wij onze boeken meestal in het Engels lezen? Toch blijft het Nederlands veel vertrouwder, dus om al mijn overpeinzingen en plannen voor onze casa op te schrijven zal ik lekker in het Nederlands blijven schrijven. Tegelijkertijd houd ik ook wel van een uitdaging. Ook ben ik van oudsher al gek op koken, daar valt wel een mooie combi in te vinden.


De reis naar 'ons casa nocciola' zal lang zijn, en we kunnen dus onderweg beter plezier maken! Ik heb altijd erg veel plezier beleefd aan koken, en vooral ook aan het kopen en doorbladeren van kookboeken en tijdschriften. Sinds we kinderen hebben, heb ik daar veel minder tijd aan besteed, hoewel ik wel altijd ben blijven koken. Geen instantzakjesmaaltijden, knorr wereldgerechten of van die praktische maar voor mij nog steeds afzichtwekkende babypotjes hier (traumaatje?). Maar ons eten is de laatste jaren wel wat eenvoudiger geweest. Een lekkere pastasaus of lasagne waar we 2 (en vaak 3) keer in de week van konden eten, goede Hollandse pot etc. Voor etentjes en feestjes haalde ik de laatste tijd al weer wat meer uit de kast. Dus de stap naar zelf weer wat vaker leuke recepten uitproberen is niet zo groot meer.


Aangezien wij in het voorjaar al weg zijn geweest, zijn we thuis in de zomer. Het is een wat rustigere periode, dus alle tijd om weer eens aan het kokkerellen te slaan! Deze blog geeft mij ook veel plezier en inspiratie, daarom besloot ik de weg naar casa nocciola leuker te maken door ook te gaan schrijven over de gerechten die ik kook. Daarmee leg ik meteen een eigen kookschriftje aan waar ik in drukkere tijden ook weer kookinspiratie uit kan halen. Om het een beetje uitdagender te maken zal ik die wel in het Engels gaan schrijven!

En wie weet sta ik over een paar jaar op een prachtig plekje in de heuvels mijn meest favoriete recepten te koken vanuit ons eigen casa nocciola. Op pinterest heb ik al een flinke collectie buitenkeukens aangelegd ter inspiratie. Zoals bijvoorbeeld deze:


Ik zie mezelf daar al helemaal staan koken, uitkijkend over prachtige groene heuvels, velden en bergen...


NB in tegenstelling tot mijn eerdere blogposts komen de foto's uit deze post niet van eigen hand, maar zijn ze eigenhandig uit mijn pinterest collectie geplukt. Bezoek respectievelijk mijn citaten, food en outdoor kitchens bord voor de bronnen.

NB2 Voor ik het vergeet, mocht je geinteresseerd zijn in mijn nieuwe kookschriftje...
foodbycasanocciola.blogspot.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten